czwartek, 26 marca 2009

Tęczowa rolada

Jestem wielką fanką rolady, dlatego mój pierwszy post należy właśnie do niej. Uwielbiam ten mięciutki biszkopt, nie za słodki, no i oczywiście pulchną maślaną masę w środku. To moja druga w życiu, własnoręcznie zrobiona rolada i mam nadzieję, że następne będą jeszcze lepsze.

Biszkopt:

6 jajek

15 dkg mąki

15 dkg cukru

wanilia

1 łyżeczka proszku do pieczenia (z czubkiem)

barwniki spożywcze (ja daję w płynie)


Ubijamy pianę z białek (dodajemy sól - lepiej się ubije), dodajemy cukier i wanilię, następnie roztrzepane żółtka i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dzielimy na 4 części i do każdej dodajemy barwnik.

Wylewamy na blaszkę (pasami) i pieczemy w 180 stopniach ok 10 minut.


Krem:

Gotujemy zwykły budyń w proszku (dajemy mniej mleka niż w przepisie). Studzimy. Ucieramy kostkę masła na puszysto i dodajemy powoli budyń.


Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz